Opnå store fordele: Leasing af virksomhedens bilpark

Renault trafic

Fokus på effektivitet og korrekt ressourceforbrug er på dagsordenen hos de fleste danske virksomheder. Ikke mindst efter finanskrisen oplever vi, at der ikke længere er plads til, at arbejde og bruge tid på opgaver, der egentlig ikke er virksomhedens kerneområde. I dag outsourcer mange virksomheder således kantineordning, rengøring, bogføring og fx dele af IT.

I mange mellemstore og store virksomheder er bilparken ofte også en betydelig omkostning. Både ressourcemæssigt og i reelle kroner. På trods af dette vælger mange, selv at håndtere køb og administration af virksomhedens bilflåde. Og dette kan godt undre mig. For ligesom på så mange andre områder, er ekspertviden og omfattende branchekendskab en nødvendighed, hvis man vil opnå de rigtige resultater. Man skal endvidere huske på, at selv for virksomheder med rigtig god likviditet og som har den opfattelse at den bedste løsning er at købe og eje sin bilpark, vil en leasingløsning ofte være klart at foretrække.

Og hvorfor nu det? Hvad er det for kompetencer og ydelser First Lease kan tilbyde virksomhederne?

Man kan opsætte fordelene i følgende 5 hovedområder:

  1. Fokus på kerneforretningen
  2. Færre investeringer
  3. Færre risici
  4. Erfaringer, stordrift og netværk
  5. Troværdig partner med personlig service

1. Fokus på kerneforretningen

Ved et samarbejde med First Lease tager vi os af alt det praktiske, daglige arbejde i forbindelse med bilparken. Din virksomhed slipper for at indhente tilbud fra forskellige forsikringsselskaber, vurdere værkstedsregninger, administrere brændstof osv. På den måde får I frigjort ressourcer, der i stedet kan koncentreres om jeres kerneforretning.

2. Færre investeringer

Selv virksomheder med god og sund økonomi bør overveje, om likviditeten ikke er optimeret bedre i produktudvikling, medarbejderuddannelse eller noget helt tredje i stedet for at være bunden i bilparken. Når leasing aftalen med First Lease er på plads, betaler I en fast månedlig leasingafgift, resten sørger vi for.

3. Færre risici

Ingen uventede værkstedsregninger. Ingen motorer der gang på gang driller. Alt spiller – hver dag. Bilens gensalgsværdi er også vores hovedpine – vi står for alt det praktiske, og du afleverer blot bilen retur i rengjort stand. Med disse risikoafdækninger skal I blot budgettere med et fast månedligt beløb.

4. Erfaringer, stordrift og netværk

I gør det I er gode til. Det samme gør vi! First Lease tager sig af indkøb af dæk, service og brændstof, og din virksomhed får fordelene af de forhandlede rabatter. Du får samtidig adgang til vores omfattende erfaring og ekspertise på service og vedligeholdelsesområdet.

Mange års branchekendskab bliver således din fordel.

5. Troværdig partner med personlig service

Hos First Lease har du én kontaktperson. Hun/han kender din forretning og dine behov. Og det er ikke for sjov, når vi siger, at vi kan kontaktes 24/7. Du vil således få løbende kompetent rådgivning fra en person og et firma, der har været i markedet i mange år, og som har omfattende økonomiske ressourcer i ryggen.

Så hvis din virksomhed har en sund og god økonomi, og I samtidig kan se det fornuftige i at lease den samlede bilpark, så giv os et ring. Eller kom gerne forbi til en kop kaffe. Så vurderer vi sammen mulighederne for, at optimere omkostningerne for jeres bilpark.

Ps: Hvis økonomien er i orden og I beslutter jer for fremover at anskaffelsen af biler skal ske via leasing, har First Lease mulighed for at overtage den eksisterende vognpark, og stå for hele administrationen..!

Med venlig hilsen

Johnny Nederskov Nielsen
Adm. direktør

×
Ring op
Kontakt os
Vores biler